Zeytinyağlı Patlıcanlı Pilav





Yılbaşı yaklaştığı için bu ara mezeden gidiyoruz. Aslında ben kırmızı don giyip, noel baba ile yatakta poz verecektim ama açıkçası ota boka "haram" diyen diyanetten tırstım biraz. Sonuçta Carleone ailesi gibi kurum. 





Tabi biz bunu meze olarak tüketiyoruz ama kendisi güzel de bir zeytinyağlı alternatifi. Yapılış fotoğrafları gene yok çünkü yaptıktan sonra akıl ettim "ben bunu yazayım" diye. Beni eleştirdiğini duyar gibiyim ama "İpimle kuşağım, zeytinyağlı patlıcanım" hahahaha.


Malzemeler:

1.5 Su Bardağı Pirinç
2 Adet Orta Boy Patlıcan
1 Adet Kafana Göre Boy Domates (yok lan o da orta)
1 Adet Görünüşü Karakterinin Önüne Geçmiş Soğan
1'er Tatlı Kaşığı Nane, Karabiber, Tuz
1 Çorba Kaşığı Zeytinyağı
Patlıcanları Kızartmak İçin Sıvıyağ

Yapılışı:

Pirincimizi güzelce yıkayalım ve kurutalım. (Fön çekelim yani pirince)  Bu arada patlıcanlarımızı alacalı soyup küçük küpler halinde keselim. Tuzlu suda bekletebilirsiniz, ya da bir kağıt havlu üzerine alıp tuz serpebilirsiniz. Takip edenler biliyordur bunu niye yaptığımızı. Yeni okuyanları kaale almıyorum.

Soğanımızı minicik, minicik keselim. Burada ki "minicik" kelimesi soğanla aramızda bağ kurmamıza yarayacak.

Bu arada boş durmayalım patıcanlarımızı kızartalım ve bir kağıt havlu üzerine alıp fazla yağının emilmesini sağlayalım. İçimizden hayatın bu kadar kolay olabilmesini, aynı işlemin havuz medyası içinde yapılabilmesini dileyelim.

Daha sonra orta ateşte  tenceremize zeytinyağını koyalım ve soğanlarımızı ekleyelim. Azıcık renk değiştirince pirincimizi de ilave edelim ve kavurmaya devam edelim. Pirinçlerimiz de hafifçe renk değiştirince kabuğunu soyduğumuz ve küp küp doğradığımız domatesimizi koyup azıcık mayışana kadar pişirmeye devam edelim. En son baharatlarımızı ve tuzumuzu da koyalım. Bu aşamada su eklemeden patlıcanları ekleyebilirsiniz ya da pilav piştikten sonra birleştirebilirsiniz.Kararı size bırakıyorum. Artık bu ilişkide biraz insiyatif almanızın zamanı geldi!

En son 2 Bardak sıcak suyumuzu da ekleyelim ve son bir kez karıştırıp ocağı biraz kısalım.  Suyunu güzelce çekince altını kapatalım. Bu daha çok soğuk olarak yenen bir yemek ama siz sıcak yemek istiyorsanız da karışamam. Ha belki içimden biraz "damak zevksiz ayı" diye aşağılarım ama uzatmam. Bu arada sadece bunu değil, bütün zeytinyağlılarınızı ilk olarak pişirdiğiniz kapta soğutun.

Benim gibi patlıcanı çok sevenlerdenseniz, (bu konuda seviyesiz espri istemiyorum! Ben kendi kendime yeterince yapıyorum zaten) gözümüzün nuru Zeynep Ağaoğulları'nın şu " Fırında Kıtır Patlıcan " tarifini de tavsiye ederim, gerçekten çok nefis bişi.

By the way; Hepinize sağlıklı, mutlu, huzurlu, bol aşklı, -yarısını benimle paylaşacağınız- bol paralı nefis bir yeni yıl dilerim.

1 yorum:

wholousee dedi ki...

ilk fırsatta deneyeceğim.. de mutfak benim için olmasa da ev halkı için içinde ben olduğum zamanlarda çok tehlikeli bir hal alabiliyor..
Geçen saçlarımı rondoya kaptırdım mesela..

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes