Rakı'ya Son Verelim





Rakı'ya son verelim derken, yani artık rakı için yaptıklarımızı anlatmaya son verelim. Misal elimde bekleyen bir pideli köfte var, yeme de yanında yat! Valla bak uzan Borcam'a köftenin yanına, sosu'da dök üstüne missss.



O değil de, bu aralar görücü usülü takılıyorum. Yemeğe değil tabi lan, hayata. Ne zamandır huyu, huyuma, Kemalist'liği, Kemalist' liğime bir kızı takip ediyorum. Kanka bir de güzel anlatamam ha. Fenerbahçe'li hemde! Eeee bende Fenerbahçe'liyim. İdeal ilişki değil de ne? ( Bir sen, bir ben, bir de Emenike) İşte "2016' da çocuğumuz olsa", "ya düğün yapmasak mı falan" gibi düşünceler sardı beni.  Tabi burada tanışmıyor olmamızın pek bir etkisi yok bana göre.  Eskiden tanışma mı varmış? Koooskoca Cumhurbaşkanı "back to the future" gibi 1800' lere gidiyorsa, benim "1900' lerde tanışma falan yokmuş, yere mendil atılırmış" demem tuhaf mı? Valla bak kafamda Ümit Besen'le geziyorum. Misal tuvaletteyim, baba ordan bir giriyo "Tahta Masa'ya", mutfağa geçiyorum "Nikah masası". Ümit Besen' de masa fetişi varmış, yazarken bunu fark ettim. Neyse halkım aç, halkım tarif bekler. Sevdamı ve Ümit Besen'i kalbime gömüp anlatayım.


Arnavut Ciğeri:

Malzemeler:

Yarım Kilo Siniri Güzelce Alınmış Dana Ciğeri (masaj, şampanya v.s)
Bir Su Bardağı Un
1'er Tatlı kaşığı Tuz, Karabiber, Kırmızı Toz Biber, Kimyon
Kızartmak İçin bolca Ayçiçek yağı

Salatası İçin:

2 Adet Kırmızı Soğan
Yarım Demet Maydanoz
Yarım Su Bardağı Nar Ekşisi
Yarım Limonun Suyu
1 Çay Bardağı Zeytinyağı
1'er tatlı kaşığı Tuz ve Pul Biber

Önce kuşbaşı doğranmış ciğerlerimizi güzelce yıkayalım. Sonra kağıt havlu yardımıyla güzelce kurulayalım. Üzerine baharatlarımızı ekip, una bulayalım. Genişçe bir tencerede kızdırdığımız yağa atalım. Şöyle nar gibi kızarınca pişmiş demektir. Kağıt havlu yaydığımız bir tabağa alalım.

Genişçe bir kaba piyazlık doğradığımız soğanları alalım. Baharatları ekleyip ellerimizle sıkarak öldürelim o lanet olası soğanları. Daha sonra ince ince doğradığımız maydanozları, nar ekşisini, limon suyunu ve zeytinyağını ekleyelim. Karıştırırken hunharca davranmayın, içinde yeşilliğimiz olduğu için sıkmadan kibarca karıştıralım. Bunu ön sevişme'de de uygulayın pişman olmazsınız.

En son ister benim yaptığım gibi yan yana, ister alta salata üste ciğer olacak şekilde servis edelim.





I


Ispanaklı Patates Salatası:

Aslında adı bu mu bilmiyorum. Zamanında okuduğum bir tarifi biraz farklılaştırdım. Sanırım o yoğurt ve kaşar peyniriyle yapılıyordu.

Malzemeler:

Yarım Demet Ispanak
2 Orta Boy Patates
1 Su Bardağı Kadar Beyaz Peynir Rendesi
5 Diş Sarımsak
Yarım Limonun Suyu
1 Çay Bardağı Zeytinyağı

Hadi çocuklar blok gideceğiz bunda. Ispanakları önce güzelce yıkayıp, sirkeli suda bekletiyoruz. Patatesleri haşlıyoruz. (Haşlamadan kabuğunu soyun kolaylık olur size) Sarmısakları ince ince doğruyoruz. Ispanakları çok az yağda suyunu bırakıp geri çekene kadar kısık ateşte kavuruyoruz. (çabuk yanar ve acılaşır dikkat edin) Ispanakları tabağa alıyoruz, patatesleri rendeliyoruz, sarmısakları ekliyoruz. Zeytinyağı, limon hoooop oldu. Ben tuz koymadım peynir tuzluydu diye ama siz isterseniz koyun.




Bir de pancar salatası var. Ne acayip şeymiş, kimse yemiyormuş. Yaparken de mutfak ergen kızın dandik vampir dizisine dönüyor. Uzun uzun anlatacak bir tarifi yok. Sarmısaklı yoğurtla, haşlayıp rendelediğimiz pancarları karıştırıyoruz. Azıcık zeytinyağı gezdiriyoruz o kadar. Fotoğrafta üzerinde turşuyla yazan K.K adım ve soy adım, yani Property Of Korhan Korman demek. Bazı şer odaklarının ima ettiği gibi ev arkadaşımla benim isimlerimizin yan yana yazılmış hali değil!!!


Not: Bu milletin en büyük sorunları cehalet ve unutkanlıktır. Ata'mız, Mustafa Kemal'imizin bizden çok beklentisi varmış, o yüzden cümlelerine hep "Türk Milleti..." diye başlamış. Cehalet artık kasıtlı pompalanıyor. Hiç olmazsa toplumsal hafızamızı korusak.. 19 Yıl önce bugün Evrensel Gazetesi Muhabiri Metin Göktepe, işkence ile öldürüldü. Üzeri örtülmek istenen olay, kamuoyu baskısıyla yargıya taşınsa da failleri 1 yıl 8 ay sonra tahliye edildiler. Bir çok vicdansız katil gibi hala aramızdalar... Gene de hayallerinizi ve umutlarınızı hiç öldürmeyin hatta uçun.. Fly


1 yorum:

Unknown dedi ki...

şaane fevkulade harekalade

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes