Sosis Sote





Bugün yapımı 15 dakika süren gerçek bir kurtarıcıyla tanıştırıcam sizi. Çekin ellerinizi oranızdan mastürbasyon değil tabi ki! Aslında yemeğimizin biçimi çağrıştırsada bizim ki masum bir sosis sote.





Çok çabuk,çok basit ve çok lezzetli aynı zaman da kullanım pratikliği olarak çok amaçlı. Sosisi sevmeyen gerçekten çok az insan var.Bu sotemizi isterseniz tek başına yemek olarak,isterseniz makarnanızın üzerinde,isterseniz de sandviç ekmeğinin arasında tüketebilirsiniz.Sandviç yapacaksanız taze baget ekmeğine sosisleri koyduktan sonra üzerine rende kaşar serpmenizi tavsiye ederim.

Yalnız sosis ilhamını aldığı (bana göre öyle) penis gibi çok çeşitlidir.Bu gün dana çükünden bile sosis yapılabilmekte ve bu tarz şarküteri genelde hayvanın ıskarta yerlerinden yapılır. Üzerinde %100 dana eti yazarsa dikkat tuzak olabilir keza dananın neresinden yapıldığı yazmaz sadece “dana eti” yazar.Bu durumda üzgünüm ki bayıla bayıla dananın götünü yiyorsunuz.

Hey gidi biz küçükken ninnilerde anca bostana giren danayı bilirdik,büyüdük götünü yer olduk…

Bildiğim ve işten anlayanlara (carrefour’un kasabı) danıştığım kadarıyla neresinden yapıldığını ve kalitesini bilmemize olanak yok.O yüzden marka tercihi yapabilirsiniz. İnanın bilinen bir markanın dana piliç karışık sosisi bilinmeyeninin %100 danasından daha kalitelidir.

Polonez,Özlem ve Beşler benim tercihlerim.Maret’de fena sayılmaz..Geçelim yemeciğimize..

Malzemeler:

10 adet kokteyl sosis.
2 adet domates.
1 çorba kaşığı domates salçası.
2 adet sivribiber.
3 çay kaşığı tuz.
2 çorba kaşığı kekik.
2 çorba kaşığı pulbiber.
2 bardak su.
Az bişi göz kararı sıvı yağ ya da yarım çorba kaşığı margarin.
İsteğe bağlı hazır garnitür. (kavanozda satılır içinde bezelye,havuç,patates olur)


Şimdi biberlerimizi güzelce doğrayalım.Eğer çok büyük parçalar olmazsa çekirdeğini ayıklamanıza gerek yok,yemeğin içinde eriyecektir.








Sonra tencereye yağımızı koyalım ve kızdıralım.Burada kızdırmak için yağa hakaret edebileceğiniz gibi ocağın altını da açabilirsiniz.Sonra biberlerimizi koyalım ve alt üst yaparak pişmeye bırakalım.Daha sonra salçamızı ve kabuğunu soyarak küp küp doğradığımız domateslerimizi içine atalım.Tuzumu, kekiği ve pul biberi de ekleyip suyumuzu koyalım ve güzelce karıştırıp kapağını kapatalım..



Domatesler suyunu toplayıp hafifçe erimiş bir görüntü aldığında sosisleri atalım ve iyice karıştıralım. (garnitür kullanacaksak onu da bu aşamada ekleyelim)


Takribi 10 dakika içinde yemeğimiz pişmiş olacaktır..




Afiyet olsun...

8 yorum:

Sittirella dedi ki...

Oh mis eline sağlık Korhan.
Sana belki de bundan sonraki şarküteri alışverişlerine referans olabilecek bir sır vereyim: Beşler'de, ortaklarının, çalışanlarının, kendi ailelerinin yiyemeyeceği ürün üretilmez.
Öğle aralarında bile kendi odalarında kavurma, acılı sucuklu yumurta vb... kendi ürünlerinden yapılan yemekleri yerler patronları.
O derece güvenebilirsin ürünlerine.
Bilgine.
Bu sebeptendir herhangi bir Beşler ürünü alırken bir an bile durup düşünmemem.

Korhan Korman dedi ki...

Evet ben de kullanıyorum siktirellacım ama sucukları pek lezzetli gelmiyo.Bu arada internet explorer da blog ne iğrenç görünüyomus şimdi begüm söyledi.Mozillada mis gibi oluyo halbusem:(

küfkedisi dedi ki...

Sanırım hayırlıolsun dememiştim evimizin ahçısı biricik sevgilim. Bu akşam leziz sosislerimizi yemiş mutlu bir çiftiz biz. Leziz gerçekten.

Pizza içinde bu vesile ile yorum yazıyım. dominos halt etsin o kadar diyorum.

Sittirella dedi ki...

E-neeeee :/
Şimdi okuyunca bi'de i(nokta)explorer ilen açtım, hakkat iğrenç be Korhan :(
Halbusem Mozilla ilen pek afili duruyo dediğin gibim.

Judy Abbott dedi ki...

ahahah şu yazıyı real fiestanın tepesine eşşek kadar büyük fontla yazıp koymak istiyorum : "Bu durumda üzgünüm ki bayıla bayıla dananın götünü yiyorsunuz."
kaç aydır da sosis yemiyorum üfff içim gitti.

Korhan Korman dedi ki...

Evet siktirella ya :(

Judicim anektodlarımı kitap yaptırıcam yakında.hihohah

éLLa Çiça dedi ki...

valla eniste bizim kiz sansli.. sosis soteyi bi tek ben biliyorum saniyordum. uydurmasyon yapiyordum bi ara. bayagi becerikliymissin sen. benim gibi usengecler icin pratik yemek tarifleri bulunmaz bir nimet. kayit altindasin artik..

siminya dedi ki...

sosise bayılırım olum ya hele domates sotelisi abov abov abov

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes