Musakka




Bugün gerek yağlılığı olsun,gerekse enfes lezzeti olsun erkek sofralarının baş tacı olan musakka’yı yapıcaz biriciklerim.. Musakka’nın şahı patlıcan ile olandır. O yüzden belirtmedim patlıcan diye. Zaten erkek dediğin patlıcanını sever. Ho ho ho! Ne iğrencim lan.

Efendim biliyorsunuz musakka,pilav ve cacık kadın gibi şahane bişeydir. Pilav kolay. E hıyar değilseniz cacığı da tarifsiz yaparsınız.. fark ettiniz mi hıyar la girdim cacıkla çıktım. Nası ama aradaki bağlantı..yaaa ne sandın keraneci..


Malzemeler:

4 adet iri boy patlıcan. (tövbe töbe)
1 adet iri kuru soğan.
200 gram kıyma. (bazı büyük marketler ucuza kıyma satar. Bunlar genel de komple yağdan oluşan ve sakatattan çekilen kıymalardır ve yemeğinizin lezzetini bozar. İtibar etmeyiniz)
2 adet domatis. (ya da 1.5 çorba kaşığı domatis salçası)
2 adet sivri biber.
2 çay kaşığı tuz.
1 çimdik kekik. (ananızın küçükken misafirlikte azınca attığı var ya)
1 çay kaşığı karabiber.
1.çay kaşığı pul biber.
Patlıcanları kızartmak için ay çiçek yağı.


Şimdi önce patlıcanlarımızı alacalı soyalım. Yani bir kenarını soyup diğer kenarını soymıycaz. Sadece sütyeni çıkartır gibi. Sonra onları yuvarlak yuvarlak keselim. Sonra o yuvarlaklar çok iri olduysa onları da ikiye bölelim. Çok büyük göğsü küçültmek gibi. Hoş hangi erkek bunu ister ki?

Bugün nedense hep memeden gidiyoruz.

Şimdi patlıcanları genişçe bir kaba koyalım ve üzerine tuz serpip suyla dolduralım. Bu işlem patlıcanımızın acılığını alacak. Patlıcanlar orada mülayimleşirken biz geçelim kıymamıza.



Önce soğanımızı küçük küçük doğrayalım. Daha sonra bir çorba kaşığı yağ koyduğumuz tavamıza soğanlarımızı atalım. Soğanlar orada gay’leşirken biz biberlerimizi küçük küçük doğrayıp soğanlarımıza ekleyelim. 



Şöyle 2 dakika çevirdikten sonra kıymamızı ekleyelim. Kıyma güneşi görünce yavşayan sosyete hatunu gibidir. Bir süre sonra su salar. Tariflerde rastladığınız “suyunu salıp çekene kadar” tabiri bunu kast eder. Kıymamız suyunu çekmeye başladığında domatesimizi (ya da salçamızı) ekleyip tuzumuzun bir çay kaşığını, kekiği, karabiberi ve pul biberi ekleyelim. Güzeeeelce kavuralım.

Bittiğinde aha şöyle olacak.



 Şimdi patlıcanlarımızın suyunu güzelce süzelim ve kağıt havluyla  kurulayalım. Genişçe bir tavaya bolca yağ döküp kızdıralım.Bolca döktük çünkü patlıcan boşanan karının nafaka emmesi gibi yağ çeker.

Patlıcanlarımızı iki taraflı olarak kızartalım. Çok yakmayın renk değişmesi kafi. Daha sonra içine gene kağıt havlu yaydığımız genişçe bir kaba alalım. Patlıcanlarımız bittiğinde tenceremizin dibine patlıcanları dizmeye başlayalım.



Patlıcanlarımızın yarısını dizdikten sonra kıymamızı üzerine yayalım. Tekrar üzerini patlıcanla kapatalım. Ne zevkli di mi lan? Bina yapmak gibi.






Bu işlem bittikten sonra ocağımızın altını orta ateşte yakalım ve tenceremizi koyalım. Üzerine patlıcanları 3 parmak geçecek kadar su ekleyelim. Kalan tuzumuzu da koyup çok dağıtmadan karıştıralım. Yaklaşık olarak yarım saatte pişecektir. Arada pişerken tadına bakın. Benim hipertansiyonum var yemek yaparken bazen istemsiz olarak tuzunu az koyabiliyorum. Eğer azsa siz ilave edin. Her şeyi de benden beklemeyin. Utanmasanız tuvaletten sonra sileyim diye beni çağıracaksınız!!

Bu yemek yanında pilavsız olmaz. Ben karıma yaptırdım. Sizin karınız yoksa ya benden pilav tarifi bekleyin ya da evlenin!



Eyvallah…

7 yorum:

Sittirella dedi ki...

Patlıcanın dışında musakka olsa olsa çakma musakka olur :)
Donmuş gıdadan sonra iyi gitti bak bu enişte :)
Sıcacık, ekmek banmalık.
Ellerine sağlık.

Judy Abbott dedi ki...

patlıcanlar, bizim patlıcanlarımız... püahahahaha muhteşem bir tarif olmuş, tarifi uygulayacak olanlara allah kolaylık versin, gülmekten önünü göremeyip patlıcanı doğramasın mazallah :)))

la_capitana dedi ki...

Sayın şefim, bir sorum olacak.
Acaba bu tarifte salçayı, yazdığınız gibi kıyma suyunu çekmeye başladığında mı ekleyeceğiz, yoksa yaptığınız gibi( bakınız pişirme fotoları) soğanları yumuşakçalaştırdıktan ve de kıymayı işin içine katmadan önce mi ekleyeceğiz?

Yazdığım yoruma cevap verebilirseniz, bu okurunuzu ihya etmiş olacaksınız sayın efenim.

Dediğimi yap ama yaptığımı yapma çekirge deme sakın :)

Korhan Korman dedi ki...

Siktirella sağol yavrucum.

Cudim allah korusun be.

Kaptancım iyi yakalamışsın. Resimlerde soğan tekrar suyunu çekmeden salçanın bir kısmını koydum. Sonra da su ekleyince kalanını. tarifte böyle yazmadım çünkü onu domatese göre yazdım:) Ayrıca sen mi çekirgesin? Kusura bakma da hadi lannn.Senin yemekler on tane ben eder be :)

Elalemin Akıllısı dedi ki...

akşama yemek arıyordum, aklıma bir şey gelmedi. senin bloğa girdim, fotoğrafları gördüm de.. hiç değilse artık ne yapmayacağımı biliyorum.
teşekkürler :D

Korhan Korman dedi ki...

Bu mantıkla bir insanın bloğuna girip insan olamayacağını da anlamışsındır.

Kapakları biriktir belki bedava konuşma kazanırsın :D

Elalemin Akıllısı dedi ki...

en azından gerçekçi laf sok.
"insanın bloğu" mu?

önce insan bulmalı.

hayvan :D

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes