Ev Pizzası






İyi bir pizza orgazm gibidir.Ööyle çıtır çıtır yerken insana endorfin salgılatır.Biz de bugün sizlerle güzel bir ev pizzası yapacağız kuzucuklarım.








Malzemeler:

Hamur İçin:

3 Su Bardağı Un (suyu bira bardağında içiyorsanız onunla yapmayın tabi.Hani kıraathanelerde büyük çay istediğinizde getirdikleri bardaklar vardır ya,hah onlar idealdir ölçüde)
1 Paket Yaşmaya (marketlerde var böyle minik tablet gibi bişi)
Yarım çay bardağı zeytinyağı. (evde yoksa ayçiçeği ya da türevi de olur)
1 Çay kaşığı Tuz
Aldığı kadar su (bu salak terimi açıklıycam yaparken)

Sos İçin:

1 Çorba kaşığı domates salçası
1 Çorba kaşığı biber salçası
1 Tane domatesin rendesi (ince kesilmiş de olur ama kabuksuz olsun.Kabuğu soyamam derseniz 5 dakika kaynamış suda bekletin daha kolay soyulur)
1 Çay bardağının yarısı zeytinyağı
1 :Çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı karabiber
2 Çay kaşığı kekik

Üzeri:

O an canınız neli yapmak istiyorsa onu koyabilirsiniz.Ben bu pizza da

4 kokteyl Sosis
6 iri mantar
Çeyrek kangal sucuk
2 Çarliston biber (açık yeşil olan.Marketlerde tepesinde de yazar.)
Şöyle “ipne misin sen” demek için baş ve işaret parmağımızı halka yaparız ya.O kadar da taze kaşar rendesi kullandım.


Şimdi unumuzu genişçe bir kaba boşaltalım.Yaş mayayı da sıcak su dolu bir bardakta kaşıkla ezerek eritelim.Tuzumuzu ve yağımızı da içine katalım ve yoğurmaya başlayalım.Bu tarz hamur işleri yapışkan arkadaş gibidir.Elinize yapışır ve gitsin diye ne kadar uğraşsanız da parmak aralarına girer.Ben yoğurma gereken işlemler için (seks hariç) eldiven kullanıyorum. Gidip bahçivan eldiveni almayın.Marketlerde kullan at yazan ameliyat eldivenine benzer eldivenler satılır.Onlardan alın.

Yoğurmaya devam edelim.Şimdi hemen her tarifte üşengeç kadınların “aldığı kadar su” terimine rastlarsınız ve “ulan mal karı onun alışına baksak bi damacana da eklenir” diyemezsiniz. Bu şu demek;hamurun kıvamı 22-27 yaş arası kadın memesi gibi olmalı. Ne daha gencininki kadar sert ne de daha yaşlısınınki gibi sağa sola savrulan.Bunu genel bilgi olarak kullandım.Pizza hamurumuzda 3 bardağa 2 bardak kafi olacaktır.Yaşmayalı suyumuzla beraber 1 bardak daha koyacaksınız yani.

Üşenmeyin iyice yoğurun.Tüm hamur malzemesinin Taocu seks gibi birbirine geçmesi lazım.

İyice yoğurduktan sonra kabın üzerini nemli bir bez ile örtüp işimize gücümüze bakalım keza 4 saat kadar hamura yüz vermiycez..O da bu arada ereksiyon olacak.Evet 4 saat sonra açtığınızda 3 misli büyümüş olduğunu göreceksiniz.İlk halinin resmini çekmemişim ama mayalanmış ve beklemiş hamur şöyle gözükecek…



O kenarda dururken biz hamura süreceğimiz sosu hazırlayalım.Yukarıda malzemeler de sos kısmında yazan malzemelerin hepsini güzelce karıştıralım.

Tekrar hamurumuza dönelim ve kaptan çıkartıp un serptiğimiz (yoksa yapışır) tezgah türü bir yere koyalım. Aha da böyle.




Daha sonra merdane ya da oklava yardımıyla güzelce şekil verelim.Tepsinizin şeklini verseniz şaane olur.

Tepsimizi ayçiçek ya da margarinle (ayçiçek öncelikli tercih) güzelce yağlayalım.Yağı böyle patates kızartacakmış gibi boca etmeyin ama.Hamurun pişerken tepsiye yapışmasını engellesin diye yağlıyoruz. Yağlama,yumurta sürme v.b gibi işlemler için bi milyoncu tabir edilen tükkanlarda bol çeşitli fırçalar mevcut.Bu işklemden sonra hamurumuzu tepsiye yayalım.Şöyle görünecek;



Daha sonra aynı fırça ya da kaşıkla sosumuzu üzerine güzelce yayalım.









Geçelim üst kısmına.Önce ince ince kestiğimiz biberleri,sonra dikine kestiğimiz (ben üşengeç olduğum için iri kesmişim) mantarları,halka halka kestiğimiz sosisleri ve halka halka kestikten sonra ortadan ikiye kestiğimiz sucuklarımızı yerleştirelim.Malzemeyi eşit yaymak pizzamızın her diliminin aynı lezzette olmasını sağlar.Aha da şöyle;



ve rendelediğimiz kaşarları da eşit olarak serpelim.Rende işlemi elle yapılıyorsa çok gıcık bir işlem olmakla beraber üşenmeyin.Görüntü olarak ve lezzet olarak fark edecektir.Bir iş yapıyosunuz madem düzgün yapın beni sinirlendirmeyin!






Bu işlemleri yapmaya başlamadan önce fırınımızı yakalım.Eğer büyük bir fırın kullanıyorsak turbo fonksiyonunda 180 derece.Turbosu yoksa sadece alt ızgara 200 derece (bu fonksiyonda 5 dakika sonra üst ızgarayı da  yakmamız lazım.Üstü altından önce kızarmasın ve yanmasın diye yaptık) mini fırında ise gene alt üst 180 derece yapıcaz.Mini fırınlar büyük fırınlara oranla daha çabuk kızartır ve yakar o yüzden pişerken kontrol edin.Mikrodalgayı pas geçin onda olmazZaten tepsi de sığmaz mal gibi tıkıştırmaya çalışmayın..Gene de bir erkek için mikrodalga fırın asrın icatlarından biridir.Paranız varsa alın pahalı bişi diil zaten.


Fırın istenilen sıcaklığa geldiğinde ışığı söner o zaman tepsiyi yerleştirin. Takribi 10-12 dakika arası bir pişme süresi var.Zaten pişerken kontrol edin en sağlıklısı o.Hamur hafif esmerleşip üzerindeki kaşarlar tam eridğinde pişmiş demektir.




Alin şapur şupur yiyin.Yanınız da "ayy çok kaloriliiii" diyen bir dişi varsa sağ elinizle dilimi tutun, boşta kalan sol elinizle de ağzına bir tane çakın.

Gördüğünüz gibi oldukça ucuza mal ederek enfes bir pizzayı takribi yarım saatte yaptık.(hamurun kabarması hariç) Zor muymuş? Değil miş.Afiyet şeker olsun...

13 yorum:

Sittirella dedi ki...

Yemek tarif okurken kahkahayı basacağım aklıma gelmezdi, başıma geldi ama :)
Allah tependen baksın e mi Korhan :)
Cızırtını versin :)
Tarifi sevdim, 4 saat yüz vermemek uzun geldi ama sen diyorsan 4 saat peki.
Ben genelde yarım saat-bir saat kadar yüz vermez idim :)
Aceleye gerek olmadığını sayende öğrendim.
Teşekkür ederim, sayende bir ''günü kurtaracak'' yemek sahibi daha oldum :)
Cici sayfan hayırlı-uğurlu olsun.
''Obez Adayı'' demişsin, on nomero tanım olmuş, süfer :)

Korhan Korman dedi ki...

Teşekkür ederim Siktirellacım. Ben de yazarken eğlendim.Hatta sonra "gah da oku la" diye Begüm'ü uyandırdım:D

Judy Abbott dedi ki...

püahahahahah ellerine sağlık harika olmuş blog da yazı da:))) okuyucusuna tarifi verirken "doğru düzgün yap beni sinirlendirme" diyen tek ve en şahane yemek blogusun üstadım.

Sittirella dedi ki...

Hakikaten süper olmuş tarif ama.
Çeviresiye kadar eşime koptum gülmekten o ayrı mesele:)
İzleyicisine fırça ataraktan tarif veren ilk üstad olarak tarihe geçtin.
Hahahaha :)
Bakıp bakıp gülüyorum.
Begüm'de okusun tabe,
yerken de sol elinin erişebileceği bi' yerde oturmasın, hatırlat :)
Hehhehheee.

Korhan Korman dedi ki...

Sağolun bacılar bu hafta ne yapsam da koysam diye düşünüyorum hatta:)

Bi de bana "üstad" diyosunuz ya sanki yaşlı gösteriyo benilan :D

Adsız dedi ki...

hocam ellerine sağlık.
yakın bir zaman önce kendisini börek yaparken yakalamış bir insan olarak, aslında hiç bir ilave yapılmaması gereken bu pizza tarifine, kaşarların hamurun üzerine rendelenip, sosisti sucuktu mantardı,daha sonra serpiştirildiğinde de ayrı bir tat elde edileceğini belirtmek isterim. ayrıca bir ara kısa cümleler kurarakta konuşulabilir adlı bir blog açmanı, ve benim gibi kendi cümlelerinin uzunluğu içinde kaybolan insanlara yardımcı olmanı senden rica ediyorum.
patlıcan ile yapılan yemeklerde uzmanımdır, hani olurda bir yardım falan gerekir, yamak olarak yanına alabilirsin beni :)

A-H dedi ki...

vay super olmus, anlatimda cok iyi ne o eski moda yemek tarifleri hic eglence yok :) tuttum bu blogu :)
ellerine saglik eniste, bekliyoruz yeni tarifleri :)

cipim dedi ki...

kaşarı daha bol koyun bence. hatta çok çok koyun. para lazm bana. çok yiyiyn hepsini.
benim adama gösterdim bakta utan diye. güzel blog olmuş canım benim. bekliyoruz tariflerini.

Mia Wallace dedi ki...

bir işi yapıyorsanız düzgün yapın :D Süper en kısa zamanda yapıcam bu pizzayı!

Elalemin Akıllısı dedi ki...

sırf açım diye yiyorum bak. yoksa hayatta yemezdim.

Korhan Korman dedi ki...

Lil tamam ama ben her şeyde olduğu gibi patlıcanlı yemeklerde de iyiyimdir:) Kısa cümle kurmamı istemene hasta oldum.Hacı en kısa yazın 5 sayfa senin :D

A-H tenkyuuu

Cipoş harbi eve bi kaşar stoğu yaksak demi ama :D

Mia:Yap yap şaane valla.

Çalıkuşu bence aç olmasan da yersin şişmanlık potansiyeli gördüm sende :)

éLLa Çiça dedi ki...

hem gulduren hem de ögreten cinsten tariflerin.. ee daha ne olsun..

valla cinsim erkek degil ama ben de faydalanacagim bu tariflerden.. banane bananeee.. !

Elalemin Akıllısı dedi ki...

şişman sensin potansiyel de sana ...(+18) kori.

:)

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes