Hızlı Patlıcanlı Pizza,Boykot Ve Yas

Yani hızlı derken gene hamur mayalanması bekleyeceğiz tabi ama kısmen hızlı sayılır bana göre. Aslında "ne yemek yapsam" diye düşünerek buzdolabına bakarken aklıma geldi. Buzdolabına bakarken çok farklı duygular yaşarım ben. Aslında önceden yoktu fakat ne zaman yanan buzdolabı lambasını kırmızı ışıkla değiştirdik, o zaman oldu bizim dolap red light district.





Pizza'ya geçmeden; önceki tariflerdeki konuyu merak eden varsa; bişi yok. Geçen hafta boykot ediyordu beni, görmezden geliyordu yani. Neden olduğuna dair en ufak fikrim yok ama kendimi özel hissettim. Yani millet İsrail'i, Coca Cola'yı falan boykot eder, kız direk beni etti. Devlet gibi adamımdır arkadaşlar! ( bunu bir kaç gün önce yazmaya başlamıştım, boykotum kalktı gibi. En azından yazdıklarımı okuyor artık)

Bu arada ben direk yumulmak için yaptım, fotoğraf bile gelmedi aklıma, o yüzden süsleme falan beklemeyin anacım.

Malzemeler:

Hamuru İçin:

3 Su Bardağı Un
Yarım Paket Yaş Maya
1 Çorba Kaşığı Bal
1 Çay Bardağı Zeytinyağı
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Bardak Su


Bu hamur tarifini unutmayın arkadaşlar. Çıtır çıtır, yok kıtır kıtır..ya işte yerken "çilak çlok" diye ses çıkartan hamur yok mudur? Ondan işte. Her türlü pizza ve benzeri üründe kullanabilirsiniz. Ayrıca halı, kilim, paspas kenarına, halıfleks kenarına overlok çekebilir, beş dakika da teslim edebilirsiniz.

Üzeri:

Konserve Közlenmiş Patlıcan
3 Adet Közlenmiş Konserve Kırmızı Biber
2 Su bardağı Kaşar Peyniri
1 Adet İrice Domates

Ve tabi ki içine katacağınız sevginiz.. Denyoysanız katın yani. Hatta yemek yaparken o kadar sevin ki;  soğanı öpün, biberi okşayın, doğayı sevin, yeşili koruyun.

Sevgi katıyormuş yemeğe.. Mal!


Şimdi genişçe bir kaba unumuzu alalım. Unu eleyerek eklerseniz daha yahşi bir sonuç alırsınız. Kullanmadan yarım saat önce dolaptan çıkarttığımız yaş mayamızı suya ekleyelim ve güzelce karıştıralım. Unun içine tuzu ekleyip elimizle şöyle bir karıştıralım. Bunu yaparken eğlenebilirsiniz. Misal sağ eliniz saat yönünde un ile tuzu karıştırırken, sol kalça lobunuzu da ters yöne çevirirseniz çok eğlenceli olur. Denemedim ama deneyen olursa bir video yollasın lütfen.

Her neyse..

Unumuzun ortasını açalım ve zeytinyağı ile balı ekleyelim. Mayalı suyumuzu eklemeden bunları güzelce bir karıştıralım. Daha sonra suyu da ekleyelim ve yoğurmaya başlayalım. Kıvamı için biz ne deriz? Genç kız memesi gibi olacak. 10 dakika kadar yoğurup karanlık bir köşeye alalım (mayalı hamurları asla aydınlıkta bırakmayın) ve üzerini nemli bir bezle örtelim. En az bir saat, daha iyisi üç saat kadar bekletelim.

Bu süreyi nasıl geçireceğiniz tamamen size kalmış.

Mayalanmış ve büyümüş hamurumuzu un serptiğimiz tezgaha alalım ve incecik açalım. Bu hamur italyan stil bir hamurdur ve ince açılması gerekmektedir.

Közlenmiş patlıcanlarımızı bıçakla iyice inceltip püre haline getirelim ve en alta yayalım. Daha sonra biberleri minik minik doğrayalım ve onu da üzerine yayalım.Dörde böldüğümüz domatesleri dört köşeye yerleştirelim ve kaşar peynirimizi ekleyelim. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 10-15 dakikada pişecektir. Yerken beni analım...





Not: Bugün aslında çok acı bir gün. Yiğidimiz, aslanımız bugün katledildi. Vatansever ve iyi polis olunabileceğini kanıtlayan Gaffar Okkan' da öyle. Eski dış işleri bakanımız, beyefendiliğin, asaletin ve dürüst siyasetin simgesi İsmail Cem'i de 24 Ocak'ta kaybettik. Aslında hepimizin kim olduklarını bildiğimiz katiller hala bulunamadı. Uğur Mumcu o zamandan bugünler için bizleri uyarmıştı. Onu öldürtenler mezarlarında çürüyecek ve kimse onları anmayacak. Uğur Mumcu ise fikirleriyle, güzel yüzü ve kalbiyle nesilden nesile anılacak. Hepsini saygı, sevgi ve özlemle anıyorum..




2 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

çok iyi tarif bende yapayım bugün :)

Korhan Korman dedi ki...

Teşekkür ederim. Sizin bazı tariflerinize de hızlıca göz attım, güzelmiş. Selamlar.

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes