Vişneli Tart-Turta Aman Ne Haltsa İşte





Tarife geçmeden söylemeliyim ki ben de tarifi başka yerden görüp yaptım. www.missgibi.com aha da bu adresten.Yalnız şöyle bir şey var; tarifi yazan ablanın ya benim gibi gözü daima aç ya da kendisi şişman bir insan.Verdiği krema ölçüleriyle asterix'in kazanı kadar krema yapılıyor ve hani dibini kaşıklamayı bırakın,baya baya öğün çıkartıyorsunuz.O yüzden ben ölçüleri değiştirip bir de ilave yaptım. Burada subliminal mesaj şu; benim tariflerim her zaman daha iyidir. Neyse kadının kocası falan vardır gelir ağzımı kırar susayım ben.

Tart Hamuru İçin: (kopi pest hacı)

200 gr. buzdolabından çıkmış küplere bölünmüş tereyağ (uğraşmayın küp müp azıcık yumuşasın yeter.illa şekil yapacaklar ya!) (ulan gene unuttuk kocayı,bıyıklı mıyıklıdır kesin ha)
1 yumurta
1 fiske tuz (bu fiske bana hep tokadı çağrıştırır.Billur tuz'u tokatlamayın durduk yere bi çay kaşığı işte)
3 yemek kaşığı pudra şekeri
Yettiği kadar un (kime neye yettiği kadar abla?un sever insanım bi kilodan yapıcam belki,belki doyumsuzum una ha? 2 su bardağı yeter)

Kreması İçin: (limon ve vanilya haric, yazanın yarısını kullanın ben üşendim düzeltmeye)
1 lt süt
1 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
2 yumurtanın sarısı
1 adet limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya

Üstü için
1,5 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış vişne (dondurulmuşta olabilir) (neden şu "dondurulmuşta olabilir" ibaresini kullanırlar ki? benim bildiğim dondurulmamış olanla yaptığın her şey onunla da yapılabiliyor. Hayır dondurulmuş diyince vişneden bi dostluk bi sıcaklık mı bekliyorsun ki? Amacın ne abla senin? )
1 tatlı kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı su
3 yemek kaşığı şeker
1 bardak Damla Çikolata

Şimdi ballı böreklerim.Önce hamur malzememizin hepsini bir kaba alıyoruz ve güzeeelce yoğuruyoruz.Bi 15 dakika tüm malzemeler birbirinin içine iyice geçene kadar yoğuralım.




Ortaya mango'da indirime giren eteği başkasına kaptırmış kadın kadar sert bir hamur çıkacak. Hamurun sertliği sizi korkutmasın evelallah geliriz hakkından.




Sonra biraz un serptiğimiz tezgahta merdane yardımıyla hamurumuzu inceltiyoruz. Bu arada pişirmek için kek kalıbı dünya'sının fantazi şampiyonu; kelepçeli kek kalıbı dediğimiz şeyi kullansak iyi olur. Bu şahene bebek yandan bir kelepçeye sahip ve pişirme işlemi bitince orayı açıp tepesini çıkartıyorsunuz.Mucize gibi değil mi? Ateistler hadi kelepçeli kek kalıbını da açıklayın!!!111

Neyse..

Kalıbımızın dibini güzelce yağlayalım.Neden yapıyoruz? Pişerken yapışmasın diye. Şimdi çoğunuz ben gibi açtığınız şeyle kek kalıbını bağdaştıramadınız. Sıkıntı yok yerleştirme kısmını elimizle yapıcaz. Tabana yaydığımız hamuru elimizle bastırarak kenarlara kadar getiriyoruz. Hatta resimde gördüğünüz gibi parmaklarınızla tek tek bastırarak kenarlardan taşırın ki şekilli olsun.







Şimdi önceden ısıttığımız 180derecelik fırına verelim bu yavruyu aradan çıksın. Pişme süresi turbo'da 20 dakika falan.Siz gene de kızarıklığını kontrol edin.Arada kürdan da batırabilirsiniz.Yok içi pişmiş mi diye değil tamamen ipneliğine. Hem cehennem ateşlerine attım hem de sivri cisimle dürtüyorum hazzını yaşamaya değer. Kahkaha da atın ama.


Aha da pişmiş hali.



Geldik vişnelerimize. Vişneleri bir tencereye koyup üzerine şekeri gezdirin.Hafif ateşte o şeker vişnelerin suyunda eriyene kadar bekleyelim.



Sonra suyun içinde erittiğimiz nişastayı da katıp karıştıralım.Piştikçe kıvamı koyulaşacak. Ben bakıp anlıyorum ama hımmm 15 dakika diyelim biz ona.Bitince şöyle görünecek.






Geldik kremaya. Vanilya ve limon kabuğu rendesi hariç bütn malzemeyi tencereye alalım. Mikseriniz varsa mikserle yoksa bir çırpma teliyle güzelce karıştıralım. Çırpma teli kullanacaksak yaparken dans da edelim ki vakit geçsin malum uzun sürecek biraz birbirlerine karışması. Sonra ocağa alalım ve orta ateşte koyulaşana kadar pişirelim. Almaya yakın içine vanilya ve limon kabuğunu da koyup güzelce karıştıralım. İki fokurdasa yeter.Böyle muhallebi kıvamında olacak. Resim'de ablanın verdiği ölçüyle yaptığım var. Gördüğünüz gibi yedi mahalleye krema yaptık. (ben sonra yedim artanı o ayrı)





Şimdi oturup hepsinin soğumasını bekliycez. Bu arada kek falan soğumadan kalıptan çıkartılmıyomuş ya la! Tesadüfen keşfettim.Neden? Çünkü ben gibi bu detayları yazan başka bir yemek blogu yazarı yok. Herkes anasından aşçı doğdu ya şerefsizim!

Hamurun üzerine kremayı güzelce yayalım. Ben üzerine iki renkli damla çikolata da serptim nefis oldu.





Sonra vişnemizi güzelce üzerinde gezdiriyoruz.Böyle yanlarından taşmasını sağlayın görünüşü şekilli olsun. Hemen yemeyin bir kaç saat dolapta bekleyip o vişne suyunu çekince daha leziz oluyo.Hadi yumulun.








4 yorum:

Şişko dedi ki...

süpersin yaa bloğuna bayıldım astalavista baby :D

Hayal Kahvem dedi ki...

Selam, bir erkek aşçı tavsiye edebilir miyim:)

http://thekitchencrashers.com/2012/07/31/super-citir-italyan-pizza-hamuru-ve-mantarli-pizza-tarifi/

Cem Akkılıç dedi ki...

:):):)

missisgamze dedi ki...

Bu ne? Allah'ım nasıl bir tatlıdır bu böyle. Bloguna üye olcaktım ama bilemedim yaa hep böyle postlar, bu yemekler, acıkırım ki ben, yerim ki ben.
Ama obez adaylarılafına çok güldüm ahaha olabilirim :)

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes