Mantı Makarna






Öncelikle şu kavram kargaşasına son verelim. Bu yemeğe "yalancı mantı" falan dendiğini duyuyorum ve sinirleniyorum. Öncelikle yemeğin "ben mantı'yım" gibi bir iddiası var mı yok. Sağda solda arkadaşlarına "ben mantı'yım hacı" diye anlatmış mı anlatmamış. Bu durumda ona bu ismi verenler kimler? "Koca,koca" diye kıçına zift yapışmış gibi evlenen, sonra da mutsuz olan ev kadınları. Evet ben böyle bir aşçı'yım.Yemek tarifime makarna diye başlar, sosyolojik tespitle bitiririm. Hadi bakalım.

Malzemeler:



1 Paket Mantı Makarna
250 Gram az yağlı kıyma.
1 Baş Soğan
1 Diş Sarmısak
Tuz
Karabiber
Kimyon

Soğanı güzelce -tercihen Rondo'da- doğrayalım ya da rendeleyelim.Sarmısağımızı kafasına vura vura ezelim. Sonra soğan,sarmısak,kıyma ve baharatlarımızı güzelce yoğuralım.

Şimdi bu karışımı makarnaların içine doldurmamız lazım ama baştan bir uyarıda bulunmak istiyorum ki sonradan bana "Korhan senin izzeti nefsine kayayım" gibi küfürler etmeyin. Gerçi yaratıcı ve komik bir küfür oldu edin anasını satayım!



Hah ne diyorduk; Anacım ben hayatımda böyle eziyetli iş görmedim. Etli yaprak sarmaya zor derler, yeminle o bunun yanında en basit yemek kalıyor.Minnacık şeyin içine kıymayı tepmen lazım.Yok taşar yok az gelir aaaa. Neyse çay kaşığının gerisiyle tepin içine. Bulabildiğin en kolay yol bu oldu.

Doldurduğumuz makarnaları kaynar suya atalım. Normalde makarna'nın 8-10 dakika gibi bir pişme süresi var ama kıymalarımızın çiğ kalmaması ve kokmaması için siz o süreyi biraz daha uzun tutun.

Olduktan sonra üzerine yoğurt gezdirin ve nacizane tavsiyem tereyağında biraz pul biber ve nane yakın. Salçalı sos'ta yapabilirsiniz ben yapmadım ama güzel olur bence. Yiyin lan işte şahane oldu.

Eyvallah.

2 yorum:

Sittirella dedi ki...

Yarın yapıcem bunu :)
Ellerine sağlık, hatırlatmana teşekkürler enişte :)

Korhan Korman dedi ki...

Yaptın mı afiyet oldu mu:)

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes