Kolay ve Hızlı Dürüm Döner (fak yu Aspava)















Efendim herkeşlere mutlu, huzurlu ve keyifli bir yıl dilerim. Umarım yılbaşında giydiğiniz kırmızı don hiç çıkmaz. Ya da çıksa mı acaba bilemedim şimdi. Neyse donunuzla ilgili alacağınız kararların hayırlı olması dileği ile hepi niv yiır olsun.







Başlıkta neden Aspava' ya sövdük? Şimdi biliyorsunuz caanım Ankara' mızın bir markası, hatta bir kültürüdür Aspava' lar. Peki İstanbul' da var mıdır? Tabi ki hayır! İstanbul' da kabaca iki milyon Sivas' lı yaşamakta. Peki ben bu yazıyı yazarken hedef kitlem kim? Ankara' lılar. O halde Sivas' ın konuyla alakası var mı? Hayır! Peki ben madem İstanbul ' da kaç milyon Ankara' lının yaşadığını bilmiyorum, bu durumda ne bok yemeye istatistik vermeye çalışıyorum? İşte bunun cevabı da benim denyo olmamdan kaynaklanıyor kıymetli okurlar.

Aspava' ların bir yemek kültürü olduğundan bahsetmiştik. Aslında düşününce çok çok lezzetli bir şey sunmuyorlar bize. Fakat Ankara' nın gece yaşamının değişmez bir figürü kendileri. Diğer bir figür ' de krema ile kaplanmış Rus kızlar. Yani bence olmalı. Her neyse.

Uzun yıllar Esat' ta oturduğum için ana besin kaynaklarımdan biri oldu. Bahsettiğim dönemde şimdi ki gibi masanıza elli bin çeşit şey gelmiyordu. İstediğiniz dürümün yanında sadece cacık ve yemek sonrasında uzun malboro ikram ederlerdi. Zamanla aralarında ki rekabetin bokunu çıkarıp masaya krema ile kaplı garson getirmeye bile başladılar. (ne dilediğinizi iyi vurgulayın arkadaşlar, kremaya odaklandığınız da böyle oluyor)

Tabi ki bu ikramların adı ikram ama bir şekilde kar-maliyet hesabına girdiler ve iki kuruşa yediğiniz şey bir an da masadan, iki kişi yüz liralık hesapla kalkmanıza yol açtı. Benim gibi İstanbul ' da yaşayan Ankara' lılar için burada bir Aspava açılmadığından; ben de bu dürümü evde yapmaya karar verdim. Herkesin verdiği şu gereksiz bilgiyi de vermemek olmaz; Aspava' nın açılımı " Allah, sağlık, para, afiyet versin. Amin" dir. Şimdi hedefim açılımı üç kulhü bir elham ya da felak- nas olan bir dönerci açmak.

"Lafı çok uzattın Korhan" dediğinizi duyar gibiyim. Ara ara sesler duyuyorum ben böyle. En son demin "Git Adana' ya, Adana pavyon sarısı saçı olan üç tane tombalak kız bul, Arap izdivaç programı yapıp, paranın gözüne vur" diyordu.

Malzemeler:

Lavaş İçin:

3 Su Bardağı Un
1 Tatlı Kaşığı Kuru Maya
3 Çay Kaşığı Tuz
1 Çay Kaşığı Şeker
1 - 1.5 Bardak Su

Sos İçin:

Yarım Çorba Kaşığı Tereyağ
1 Çorba Kaşığı Domates Salçası
1 Çay Kaşığı Tuz
1 Adet Küp Şeker
1 Bardak Su

İçi:

1 Paket Hazır Dana Döner (300 Gram olan dürüm adedi ile tam geliyor)
1 Orta Boy Soğan


Hadi seri gidiyoruz. Su' da kuru mayayı çözelim. Yaklaşık on dakika kadar bekleyelim. Üzeri böyle göz, göz yok baloncuk, baloncuk olacak. Sonra Lavaşın bütün malzemesini karıştıralım ve güzelce yoğuralım. Adettendir; hamur kıvamı organa benzetilir. Buruşmuş emekli albay pipisi kıvamına gelene kadar. Ahahahah. Lan bunu yazdım da; "buruşmuş albay pipisini nerde gördün?" diye sormazsanız sevinirim. Görmedim de zaten. Aman iyi be kulak memesinden az sert olacak. Nemli bir bez örterek en az bir saat dinlendirin hamuru.

Sos için küçük bir tava ya da sos tenceresinde tereyağını eritin. Kokusu güzelce çıksın. Daha sonra salçayı ekleyin ve güzelce kavurun. Sonra suyu ve şekeri ekleyip biraz daha pişirelim. En son tuzunu da ekleyip kapatalım.

Hazır dönerler pişmiş olur ama o aslında bir hızlı ön pişirmedir. Siz tavaya biraz yağ koyup döneri tekrar bir çevirin.

Küçük bezeler haline getirdiğimiz hamuru unladığımız tezgahta merdane yardımıyla inceltelim ve lavaş boyuna getirelim. (merdane demesem napacaktın kim bilir?) Yağsız bir teflon tava da ya da sac üzerinde pişirelim. Pişirdikten sonra sıcak, sıcak görüntülerine bakıp şeytana uymayalım. (sadece 1 tanesini yidim) ( sekiz adet çıkıyor)

Ha bu arada bu, çok çabuk kuruyan bir lavaş olacak. Pişirdiklerinizi üzerine havlu örterek, hava almadan muhafaza edebilirsiniz.

Sonra lavaşımızı alalım. Döner ve piyazlık kestiğimiz soğandan biraz koyalım, üzerinde sos gezdirelim.

Dürüm haline getirelim ve bir fırın kabına alalım. Kabın altını tereyağ ile yağlarsanız dürümleriniz çok daha lezzetli olacaktır. 180 derece fırında 5 dakika kadar bekletelim. Afiyetler olsun..









2 yorum:

hayatınneresindeyim dedi ki...

Çoook uzun zamandır sayfanı bakmadığım ve bugün evimde yemek olmadığı için fikir almak amacıyla sayfana göz gezdirdim bir de ne göreyim yine güzide memleketim "Adana"ya sataşmışsın! Adana'ya, Adana pavyonlarına, sarı saçlı Adanalı tombalak kızlara kurban ol!!!! Bu arada lavaş'ı hazır kullansak olur değil mi?

Korhan Korman dedi ki...

Olur olur:) Adana konusuna gelince; nasılsa bir gün bir birinize kurban olarak biteceksiniz. Adana adliyesi müze olarak kullanılacak. Adana pavyon sarısı bilinen bir saç renk tonu.

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes