Ispanaklı Fırın Makarna




Bu aralar biraz keyifsizim. Neden ben de bilmiyorum. Mevsim değişikliğinden olabilir. Malumunuz dört mevsim yaşanan memlekette herkes bunalımdadır ve herkesin ki mevsim değişikliğindendir anasını satayım.






Gerçi bende gerçekten de öyle olması mümkün keza havalar ısınıyor. Rahmetli anneciğim bana hamileyken kutup ayısına mı baktı, ne yaptıysa (tabi canım 70'ler Türkiye'sinde köşe başında kutup ayıları falan görürdünüz) (hey gidi) bende bildiğin Husky ya da Kutup Ayısı tabiatı var. Sevmiyorum abi güneşi, sıcağı zorla mı? Nefret ediyorum hepinizdaaaaaaan ühühühühü!


Velhasıl yemek tariflerimi yazarken çokça eğlenen bir insan olduğumdan mütevellit; yazarken eğlenmeyeceğimi hissedersem yazmıyorum. Bu hayatın her alanında geçerli, misal biz de tüm erotik kanallar açık, (Kerim alırken öyle istedi) onda da eğleneceğimi hissetmiyorsam açmıyorum.

Geçenlerde bir arkadaşım yemeğe gelmek istedi. Ben de her sinsi gibi; hem yapımı kolay hem de havalı görünen bir şey yapayım dedim. Daha önce yapmadım ve her hangi bir yerden tarif okumadım ama sonuçta bu fırın makarna dediğimiz şeyin temelinin hepsi aynı.

Hadi yapalım! (Bu cümle bir an heyecanlandırdı seni itiraf et)

Malzemeler: 

1 paket fırın makarna. (Adı var mı bilmiyorum, kalın borular işte) (Rahat bırak kız kocanı!)
2 demet ıspanak
1 adet orta boy soğan. 
3 tatlı kaşığı tuz.
2 tatlı kaşığı karabiber.
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri.
1 Çorba kaşığı sıvı yağ
1 Çorba kaşığı tereyağ

Beşamel Sos İçin:

Aha Burada Var

 Öncelikle ıspanaklarımızı küçük küçük doğrayalım ve iyice yıkadıktan sonra yarım saat kadar sirkeli suda bekletelim. O arada soğanımızı da 'yemeklik' tabir ettiğimiz şekilde minik minik keselim. Ispanakları sudan alalım ve kurutalım. Daha sonra tavaya sıvı yağımızı koyalım ve soğanlarımızı ekleyelim. Soğan'lar çok hafif renk değiştirince (pembeleşince değil, soğan pembeleşmez sararır) ıspanakları da ekleyelim. 1 tatlı kaşığı tuz ve karabiberi ilave edelim.




Ispanak Ekim' de, Merve istedi diye buzzz gibi suya giren Berke'nin pipisi gibidir arkadaşlar. Koca koca demetler alırsınız, tencereye girince minnacık kalırlar. İşte orada soğuktan oluyor, burada sıcaktan. Sizinkinde sorun yok yani. Ya soğuktan, ya sıcaktan. Valla bak...


Ahahahahahah

Neyse. Dediğimiz gibi bu ıspanaklar piştikçe küçülecek. Çok çok kavrulmasına gerek yok çünkü fırında da pişecekler.






Şu kıvama gelince altını kapatalım ve bol tuzlu suda makarnaları haşlayalım. Onlar haşlanırken başka bir tencerede beşamel sos'u hazırlayalım.

Bu arada dikkat ettim; bazılarını bağrıma basmışım, bazılarına yüz vermemişim. Atıyorum "soğanımız" demişim de "makarnamız" dememişim. Bazılarını diğerlerinden çok mu seviyorum acaba? (Paranoyak oldum, sürekli nedenini bilmediğim bi'şeylerden kızılıyor, cevap verilmiyor falan. O yüzden açtım bu parantezi. Yok abi az, çok sevdiğim biri falan) Ah biz erkekler. Ahı ahı ahı. (fularlı adam gülüşü)


Makarna haşlanınca süzgece alalım ve tabi ki yıkamayalım. Makarna ile ne yaparsanız yapın, sakın soğuk sudan geçirmeyin. Bütün besin değerlerini yok edersiniz. Sıcakken tereyağını ekleyin ve güzelce karıştırın. Bu aynı zaman da Borcam'ın ya da tepsinin tabanına yapışmamasını sağlayacak.


Şimdi kabımızın altına makarnanın yarısını koyalım ve üzerine ıspanakları yayalım.






Sonra beşamelin yarısını ekleyip güzelce yayalım.






En son kalan makarnayla üzerini kapatalım ve beşamelin kalanını dökelim. Üzerine kaşar peynirini güzelce yayalım ve ve önceden 180 derece ısıtılmış fırında kaşarların üzeri kızarana kadar tutalım.



Ha artık o aşamada çok aç olursunuz, kaşarı maşarı fotoğraflamayı unutursunuz, kusura bakmayın da o da sizin mallığınız. Ha pardon benim mallığım değil mi?

Afiyet olsun ne diyeyim.


Not: Sağda solda "hamur işine boğdu bizi, ayı gibi olduk onun yüzünden" diyormuşsunuz. Delikanlı olun, yüzüme söyleyin olm! Bir daha ki tarif Zeytinyağlı Pırasa.

4 yorum:

wholousee dedi ki...

İçine sevgimizi de katıyormuyuz?

Korhan Korman dedi ki...

Yok soğan,ıspanak falan katıyoruz :)

Mert dedi ki...

Erkek yemeği anlamadım yani yapması pek de kolay değil gibi :)

Ben de beklerim Kafa'ya, sevgiler... :)

Korhan Korman dedi ki...

Kolay kolay siz bir başlayın :)

 
  • Erkeklere Yemekler © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes